MAN, Münih’teki ana fabrikasında elektrikli kamyonların seri üretimine başladı. Şirket; bugüne kadar elektrikli otobüs alanında daha fazla öne çıkarken, elektrikli kamyonlar tarafında sınırlı bir varlık göstermişti. 2018’de geliştirilen eTGM modeli bu alandaki ilk ciddi adım olmuştu.
MAN, elektrikli kamyonların seri üretimine başladı
Yeni üretim sistemiyle birlikte hem dizel hem de elektrikli kamyonlar aynı üretim hattında üretiliyor. Karma üretim olarak adlandırılan bu sistem, müşteri sipariş sırasına göre çalışıyor. Bu yöntem, dizel ve elektrikli modeller arasında geçişi hızlandırıyor ve pazar dinamiklerine esnek şekilde cevap verilmesini sağlıyor.

Fabrikada günlük maksimum üretim kapasitesi 100 kamyonla sınırlı. Üretilen her kamyonun montaj süresi sekiz saat olarak belirtiliyor. Yıl sonuna kadar 1000 adet elektrikli kamyonun müşterilere teslim edilmesi planlanıyor.
MAN’ın yeni nesil elektrikli kamyonları, eTGX, eTGS ve eTGL isimleriyle sunuluyor. Bu modeller, mevcut dizel kamyonlarla aynı platformu kullanıyor. Üç farklı sürekli güç seçeneği mevcut: 245 kW, 330 kW ve 400 kW.
Araçlarda kullanılan altı NMC batarya, toplamda 480 kWsa net kapasite sağlıyor. Bu kapasite, kamyonlara 500 kilometreye kadar menzil imkanı tanıyor. Ayrıca yedi bataryalı bir versiyon için menzilin 740 kilometreye kadar çıkabileceği bilgisi paylaşıldı, ancak bu versiyonla ilgili detaylar açıklanmadı.
Şirket, günlük operasyonlarda ara şarjlarla birlikte 850 kilometreye kadar menzil sağlanabildiğini belirtiyor. Ortalama tüketim 100 kilometrede 97 kWsa düzeyinde. Elektrikli modellerde sürüş teknolojisinin tamamen şasi altına yerleştirildiği ifade ediliyor.
Bu tasarım, kamyonların üst yapılarının müşteriye özel olarak kolayca uyarlanmasını mümkün kılıyor. MAN, ultra alçak şasiye sahip versiyonların otomotiv lojistiği gibi özel kullanım alanları için ideal çözümler sunduğunu da aktardı.